Пiдписатись на RSS
Новини
Всі новини...

Статті
Спілкування
Коментарі
Вибір редакції
Рубрики
Архіви
Рік  Місяць  
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31     
Сторінки
Рейтинг блогов

сайт ТЕМА optimised.gif
Третейские суды и гражданский процесс Параска.инфо
Сумно - інтернет-видання про культуру
Політсхема
Системний дерибан

Версiя для друку

Алкоголізм - не жарти. Як має діяти держава?

Щодо лікування алкоголізму можна займати різні позиції, розробляти різноманітні програми. Як учасник багатьох дебатів на цю тему, хочу поділитись своїм баченням вирішення проблеми. Спочатку спробую намалювати картину, близьку до ідеалу, а потім вже опишу те, що не просто необхідно робити, а потрібно робити негайно.

Отже, програма-максимум: хто винен у тому, що Україна опинилась у лідерах з поширення алкоголізму, і слід вирішувати проблему в ідеалі?

Щоб досягти результату, у будь-якій справі знадобиться вміння виділяти головне і за деталями не загубити цього головного. Також не слід розмінюватись на дрібниці. Якщо рухатись за цією логікою, то винні усі міністри охорони здоров'я, які перебували на посаді в період останніх п'яти років протягом не менш як ста днів. Міністр охорони здоров'я є людиною, яка (хоча б теоретично) володіє найбільшою владою та знаннями в галузі. А тому саме міністр є головним відповідальним за поширення алкоголізму серед населення. Найскладніше - визначення міри покарання. Відповіді на це підпитання я не знаю. Розстріляти - якось немилосердно, не розстріляти - якось нелогічно...

Питання друге: що робити далі?

Перш за все, потрібно просто змиритися з правдою. Маю на увазі правду про алкоголь - він є хімічно чимось середнім між кокаїном і бензодіазепіном. А тому і регулювання обігу повинно знаходитись десь посередині між кількома роками позбавлення волі за незаконне зберігання однієї пляшки горілки і відпуском алкогольних виробів за так званим "червоним" рецептом (що потребує затвердження у головного лікаря медичного закладу і є документом суворої звітності).

Але тут є важливий аспект, яким на даний момент нехтувати недоречно. Етиловий спирт є продуктом відносно дешевим і вигідним для використання як технічна речовина (як розчинник, консервант, пальне) та у медицині (як розчинник, антисептик, консервант). І занадто жорстка регламентація обігу може виявитись економічно згубною. Крім того, таке регулювання не вирішить проблеми з традицями споживання алкоголю. Тому потрібно лише розробити деякі механізми контролю за використанням технічного спирту. А щодо всього іншого спирту запровадити таку норму: будь-який алкогольний товар із вмістом алкоголю більше 1% (як пиво, вино, горілка і т. д., так і медичні препарати та розчини) - має право продаватись лише у аптечних закладах та лише за рецептом лікаря (від "рецепту суворої звітності" можна відмовитись). Доречно, ефективно, корисно для людей і для держави.

Але це була програма-максимум. Ми усі розуміємо, що до ідеалу нам ще дуже далеко. І тому далі пропоную програму-мінімум доповнень нинішнього стану справ - і не просто пропоную, а наполягаю. Лише два пункти, які не містять жодних заборон, що так ненависні тим, хто хоче вседозволеності для злодіянь.

Отже, програма-мінімум: що не просто потрібно робити, а потрібно робити негайно.

1. Адресне інформування споживачів про властивості продукту.

2. Посилення до максимуму контролю та ведення статистики продажу алкогольних виробів.

Пояснюю. Справді вражаючою є ситуація такого знущання над споживачем, коли продукт, що на 40 процентів складається з наркотичної токсичної речовини, подають споживачеві як, цитую, "аромат і смак теплого хліба, що відтворюється у чудовій настоянці стиглим колоссям, підсиленим духмяним медом та довершеним шляхетним витонченим коньяком" і т. д. Про яку безпеку споживача може іти мова?! А що повинно бути? Та просто все - споживач повинен знати УСІ властивості продукту, що його він купує.

Зроблю тут трохи лірично-богословський відступ (непричетним до виробництва алкоголю можна пропустити абзац). Що я знаю про виробників алкоголю? Ну, наприклад, про головну людину компанії "Nemiroff" Глуся Степана Карловича, котрий зараз поступився кріслом генерального директора компанії своїй дружині, оскільки сам є депутатом ВР від БЮТ. Він є (принаймні, хотілося б вірити) досить релігійною людиною. Ось, наприклад, фото відкриття храму у місті Немирів: Степан Карлович поруч із митрополитом Володимиром розрізає стрічку - а таке, звісно, дозволяють лише головним спонсорам. Красивий, великий, дорогий храм - погано? Та добре, добре, але... Так от, Степане Карлович, мільйони-то ваші - крадені. І як же це ви, як віруюча людина, не зрозуміли написаного у святому письмі, що "мерзота перед Богом вага неправедна" (Приповісті Соломона 11.1) - не дійшло до вас? Що це Боже звинувачення стосується будь-яких навіть найдрібніших (!) приховувань справжніх властивостей товару, що продається, - не розумієте? І як не сумно особисто мені, жителю Немирова, де приблизно кожен третій працює найманцем у С. К., - на даний момент така наймана праця з точки зору християнського богослов'я є гріхом аж проти трьох (а, може, і більше) з десяти Божих заповідей. А саме: не свідчи неправди, не вкради і не вбий. Приховування властивостей товару є свідченням неправди, що у даному випадку є просто жахливим та призводить і до збіднення споживачів (обкрадання), і до шкоди їхньому здоров'ю, що є повільним вбивством. Де ж віра ваша? Чи до пекла не терпиться? А все ж можна вирішити. І нічого нема важкого та складного. І вирішити так, що ані ви не будете мати гріха, ані люди, найняті вами і на даний момент уведені в спокусу (Горе світу від спокус - належить бо прийти спокусам, але горе тій людині, через яку спокуса приходить - Матфія 18.7). Та й виробництво зупиняти не потрібно.

Щоб вирішити ці проблеми, необхідно зробити лише одне - доводити у обов'язковому порядку до кожного споживача правдиву інформацію про властивості продукту. Другий пункт потрібен для уникнення зловживань та для більш ефективної реєстрації та лікування залежних від алкоголю громадян. У спрощеному варіанті це може виглядати як обов'язковий запис серії, номеру паспорта покупця та коду товару у спеціальний бланк, який потім можна буде відсканувати і ввести дані до електронної бази даних. Для цього можна використовути спеціальні форми бланків: серія-номер паспорту та код товару. Дрібниця, яка дасть точну та конретну, детальну статистику для економістів та медиків. І тільки дурень буде у даному випадку лякати тоталітарним контролем - це ж всього лише наркотики, а не продукти харчування, не продукти, що потрібні для здоров'я - здоровим вони, по суті, і непотрібні взагалі.

Ось і вся програма-мінімум. Ніяких заборон, ніяких перелаштувань місць продажу - потрібно вже абсолютно не мати совісті, щоб сказати, що на це не можна знайти коштів. Але якщо все-таки знайдуться такі божевільні особи при владі, що не схочуть зробити і цього -  знайте, що такі люди є не просто злочинцями, а лютими ворогами і собі, і народу України. І поводитись із ними потрібно як із ворогами народу. Не розстрілювати, Боже борони, але при владі таким людям залишатись не можна - вони не розуміють, що творять. А вже усувати від влади їх можна різними способами. І обирати потрібно ефективніший, а не лагідніший - заради їхнього ж блага.

lj_zozvicnic

малюнок звідси

17 коментарiв, 1609 переглядiв

maka

стока многа буков а смысл один: пора опять внедрять сухой закон :-D

22-01-09 11:26
denysenko

повна дурня, слава перуну нікому в голову неприйде такі ідеъ реалізувати

22-01-09 11:58
Odyssey

Дурня повна
Автор, як і очікувалося, Релігійний фанатик з усіма випливаючими з цього наслідками. (з профілю в ЖЖ)

22-01-09 12:25
NEBES

Пані редактор, пропоную із цієї статті розпочати рубрику: "Сторінками стінгазети психоневрологічного диспансеру".
Автор вочевидь сьогодні перейшов до наркотиків більш сильної групи, із чим виснажений ліками організм вирішив не боротися. І народився цей опус, із характерними ознаками хворобливості.
Автору через хворобу тяжко зрозуміти, що історія давно дала відповіді на його питання. Америка із введенням сухого закону отримала файну мафію, - організовану, інтегровану у владу, - ну цяця, а не мафія. СССР навіки втратив виноградники та виноробну промисловість, але отримав цунамі самогоноваріння із усіма наслідками. Я вже не говорю про появу шанувальників одеколону та рідини для зняття мозолів.
Про Немирів автор, канєшна, видав... Хто не бачив це місто зразку 1994 року, той може і погодиться із автором, що Глусь - падлюка. Але не я. Щороку я відвідую батьків у Теплику, і по дорозі спостерігаю за Немировом. Лікеро-горілчаний комбінат розпочав виробництво так званої "особливої" горілки десь у 1996 році, потім розкрутився і у 2002 році відкрився фактично новий завод за містом. Третина немирівчан працюють на заводі, отримуючи таку зарплату, про яку у навколишніх районах і не мріють. Новий храм - далеко не все, що дав завод місту. Нагадаю автору, що храми переважно будувалися за рахунок отаких бізнесменів. А говорити про те, що мільйони крадені... - це діагноз автору. Гроші зароблені на горілчаному бізнесі, а чи цей заробіток гірший ніж, наприклад, банківське здирництво - можна посперечатись.

22-01-09 13:10
дядя Жора

якщо мені дозволить автор, то скажу так: державі потрібні гроші, багато грошей. А люди - не потрібні. Тому, будь-яка "боротьба" держави з алкоголізмом чи іншим джерелом надходжень до бюджету приречена на поразку. Все інше - пусті розмови.ІМХО

22-01-09 13:40
Huginn

Повна маячня, сухий закон ніколи ні до чого доброго не доводить, а про реєєстрацію кожної покупки з занесенням данних паспорту в єдину базу - отримаємо купу цифр, без яких і так все і всим ясно. Щоб припинити алкогольну вакханалію в Україні, варто як мінімум зробити так, щоб горілка не коштувала так дешево, хоча б за допомогою високого акцизу, плюс - навести пикрити нехитрий бізнес з виробництва слабоалкогольних напоїв. Коли вартість подібного шмурдяку менша за вартість нормальної мінеральної води чи соку - про яку боротьбу з повальним алкоголізмом може йти мова?

22-01-09 16:23
zozvicnic

>NEBES та всіх, хто коментує сухий заком
Де ви прочитали про сухий закон?
Про Немирів: у немирівчан вибір невеликий, а от більшості жителів сусіднього села Велика Бушинка чомусь більше подобається праця тракториста...
Про Глуся С. К.: у мене мало запитань до Глуся-бізнесмена, у мене багато запитань до Глуся-депутата ВР.
Про акцизи, вікові обмеження для продажу, боротьбу із нелегальним виробництвом: а хто проти? Я не проти. І не був проти. Звідки люди інформацію беруть? :)

>дядя Жора
Якщо потрібні гроші швидко і не надовго, то згоден з Вами. Але якщо не хотіти "щоб Україна все-таки вмерла", то потрібно і усвідомити, що з наркоманів податків багато не назбираєш...

22-01-09 23:51
IronGeneral

А яка корисна конопля в якості промислового продукту?! Можна робити міцний папір, стійкі до зносу тканини, ïжу, біопаливо тощо, причому робити це екологічно чисто і дешево. Вона дає скажений ріст біомаси при тому майже не виснажує землю та не вимагає шкідливих добрив та пестицидів/гербіцидів (мало того, ïï саму можна використовувати для боротьби з будяками). Спирт він і на столі і на заводі спирт, а конопля є психоактивна, а є промислова. А психоактивна яка б не була, а слабша за ті ж бензодіазепіни. І якщо ви кажете, що спирт важко прибрати з промислового та побутового вжитку, то як же це вийшло з коноплею? Але це так, інформація для роздумів.

Інформування про шкоду здоров'ю та високі акцизи підтримую, жорсткий контроль з базами даних - аж ніяк. І не тільки з позицій спротиву тоталітаризму, а й з небажання вішати на людей бірки, яких на нас і так достатньо. Тим більше, наскількі мені відомо, релігійні люди противляться наданню ïм ідентифікаційного коду - як можна цитувати Біблію та радити зводити бази даних на людей???

Тож інформування має бути, але забороняти можна тільки безпринципне НЛП-неподобство на кшталт "смак теплого хліба, підсилений духмяним медом". А ще - треба заплювати героïв типу Шевченко-Кличків-Вірастюка за пропаганду пива. Хоч би стероïди рекламували, це було б принаймні чесно.

23-01-09 04:47
Nemo

Скільки дурниць понаписували, починаючи з автора... Алкоголізм - проблема не медична, а соціальна, тому за яйця треба підвішувати не тільки Міністра охорони здоров'я, а всіх, хто був при владі останні 17 років.
А слово "інформування" у мене вже давно викликає потяги на блювоту - ще з того часу, коли я займався соціальною рекламою та маркетингом. "Інформування" - це найкращий спосіб зняти з себе будь-яку відповідальність за проблему. Так, знаєте, невинно кліпаючи очима: "Ми ж казали, шо ніззя, а вони, бач, не слухають...". З ВІЛ/СНІДом доінформувалися, бля...
Тепер про позитив: з алкоголізмом ніхто нічого не зробить. Бо алкоголізм - це лише симптом системної кризи (простими словами - "повної жопи"), у якій зараз перебуває Україна. Єдиний варіант виходу з цієї кризи - через системний, глобальний, епохальний піздєц, після якого наступить катарсис із подальшим одужанням. Або ж на цій території житимуть інші народи, що прийдуть на зміну нинішній тупій, лінивій, жадібній та п'яній отарі, разом із її пастухами.

23-01-09 12:14
gNGES

Ну хотябы рекламу спиртного прекратить - и то уже хорошо. И миллионы бесплаттных литров не продавать детям. И ответственность ввести ЖЕСТКУЮ за продажу несовершеннолетним

Перед тем, как что-то придумывать, стоило бы заставить работать то, что уже типа должно исполняться по закону.
Не?

23-01-09 12:22
tux

А ти, Немо, між іншим теж належиш до цієї лінивої, жадібної та п'яної отари. Чи, може, ти причисляєш себе до її картавих пастухів? Їй-Богу, жаль, що не можу з тобою зустрітися!

23-01-09 12:23
zozvicnic

>IronGeneral
Про коноплю: зізнаюсь чесно - я не в темі.
Жорсткий контроль із базами даних потрібен, перш за все, лікарям, щоб вони знали реальний стан справ по проблемі у кожному регіоні і щоб могли вчасно (ще до розвитку алкоголізму), адресно реагувати на чиюсь алкоголізацію. Відповідальність за розголошення лікарської таємниці ніхто ще не відміняв, здається. А продавці і так знають у обличчя покупців продукції, якщо вони взнають ще і іхнє прізвище - не велика біда. Те, що на це потрібні кошти, - так, але не такий же страшний той чорт, як його малюють, - якщо захотіти, то зробити можна.
Про індентифікаційні коди: це із церковних стінгазет :)
Про НЛП: не потрібно ніяких заборон - потрібно лише додатково інформаційний листок від МОЗ із правдивою інформацією про можливі наслідки вживання, а не те, що зараз: "Міністерство охорони здоров'я попереджає: надмірне довблення вашою головою об стінку може завдати шкоди ...вашій стінці". :) Заплювання - це ті ж бірки. Потрібно пропагувати здоровий спосіб життя. І, перш за все, власним прикладом. А те, що хтось заробив собі грошей на рекламі наркотиків, то їхня біда, а не провина.

>gNGES
Повністю згоден.

23-01-09 13:23
Сан Саныч

Выдача алкогольных рецептов приведет к коррупции врачей и подделке самих рецептов. Будет процветать нелегальная торговля рецептурными бланками...
Вводить сухой закон - бред чистой воды. В "славные" горбачёвские конца 80-х на совей шкуре прочуствовал, что такое Сухой закон. Для празднования дня рождения, юбилея, любого другого праздника займи очередь в часов 8 утра и стой до 11-и пока откроют магазин, а потом доберись до прилавка (сохранив целыми пуговицы на дублёнке, свои рёбра и руки, ну и естественно купи 4 (в одни руки) бутылки шампанского.. поскольку водку, коньяк хрен купишь - разве что у спекулянтов. (При цене коньяка *** 3.60 платишь 25 рублей.). Государству - поступление денег в бюджет, а народу - расслабление после трудовых подвигов. Расцвет самогоноварения, изготовление браги, витяжки спирта из хрен знает даже каких одеколонов, зубных паст, кифиров и т.д. Сколько потравилось народу - мать моя родная! Правильно было сказано, что в данном случае запретами совершенно ничего решить нельзя. Во-первых: это проблема софиальная и психологическая, а во-вторых: национально-славянская.
Пропаганда здорового образа жизни должна быть с стенгазетами и прочими медагитационными материалами. Но, это после улучшения условий жизни тех слоёв населения которые более подвержены данному заболеванию.

25-01-09 21:23
Leonid

Анекдот у тему:
Покупець в тютюновому відділі: "Викликає імпотенцію?!! Ой ні, дайте мені іншу пачку, ту, що викликає рак!"
Інформування, підвищення цін на алкоголь - це все, звичайно, важливо. Але проблема алкоголізму - це проблема не лише медична, але й соціальна, і вирішувати її слід комплексно, імхо...

26-01-09 10:10
zozvicnic

>Cан Саныч
Про корупцію: корупція теоретично можлива скрізь, де є матеріальні цінності, але лише теоретично можлива. І найстрашніша корупція - централізована, яку і маємо наразі. Децентралізація корупції - на половину її подолання. Тобто, навіть якщо правоохоронні органи не будуть спроможні боротись із корупцією, то від децентралізованої корупції шкоди буде менше.
Про екскурси у минуле: коли за Радянської влади кошти від продажу алкоголю ішли напряму у бюджет держави - колосальні кошти, то економісти спочатку раділи, але коли підрахували збиток державі від наслідків споживання цих же алкогольних продуктів, то виявилось, що він перевищує прибутки втричі.
Що ж говорити, коли лікеро-горілчані та інші алкогольні комбінати у приватних руках?
P.S. Ви думаєте, що я не знаю про совок і у чому сутність проблеми? - Я знаю і розповідати мені не потрібно. Якщо ж ви пишете не для мене, а для людей, то хотілося б від Вас більш якісних пропозицій, ніж абстрактна пропоганда і стінгазети (які, між іншим, і так наявні у значній кількості, але кардинально на ситуацію у державі не вплинули - чому, не скажете?) і такі ж абстрактні пропозиції покращення умов життя окремих прошарків населення - "багаті допоможуть бідним", ага.

>Leonid
Проблема алкоголізму - біо-соціо-психо-духовна проблема і, звичайно, що комлексний підхід є найбільш ефективним. Але інформування - це і є соціальна дія, а не медична. Найефективніше інформування - адресне. Навіщо інформувати про шкідливість споживання алкоголю, наприклад, мене, коли я і так непогано вже проінформований - це зайве витрачання бюджетних коштів і моєї уваги, як громадянина. І тому інформувати потрібно, перш за все, ПОКУПЦІВ АЛКОГОЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ. Більш складніше питання: яким саме повинно бути інформування покупців алкогольної продукції? Оскільки, як і із вуст самих алкопропагандистів, алкогольні продукти є "специфічними продуктами", то і інформування повинно бути таке, як і для всіх специфічних продуктів. Чомусь усі інші продукти, які при передозуванні можуть завдати шкоди, все ж мало хто наважиться називати "специфічними продуктами", а називають "харчовими" без усіляких застережень. Відповідь тут одна: алкоголь - наркотик. на відміну від "чорного перцю горошком". Саме ця особливість алкоголю і спричиняє "специфічність". А специфічні продукти - це ліки. І інформування їх покупців повинно бути таким же, як і інформування покупців ліків - інформаційним листком із зазначенням показань, протипоказань, побічних дій і т. д... тільки покищо (культура - річ інертна) це можна робити у магазинах, не змінюючи місце продажу.
І все, що залишається, це дотриматись розробникам інформаційного листка основного лікарського правила - не нашкодь, дотриматись даної клятви Гіпократа. На жаль, потрібно визнати, що є лікарі, яким начхати на "не нашкодь", але я вірю, що якщо дади можливість усій спільноті лікарів України виробити спільне рішення, що було б реальним вираженням думки більшості із них, то це було б ефективне рішення. А зараз враховують думку лише тих лікарів, які наближені до влади. А влада... ну, ви зрозуміли.

26-01-09 16:56
z

не надо ничего запрещать!хуже будет!сухой закон ,лишь расплодит бутлегеров, и даст кому-то заработать на смерти других.Лечить и разьяснять,

http://www.kolme.in.ua/ иначе быть беде

11-02-09 17:34
МАРУСЯ

С И Н Ь К А - З Л О!
Н О П И Т Ь Н Е Б Р О Ш У!)))

19-10-09 02:57

Для додавання коментарів Ви повинні бути зареєстровані!